Select Page

Rapport trends en ontwikkelingen in de markt van keukenapparatuur

Qudata voert tweemaal per jaar een grootschalig consumentenonderzoek uit naar keukenapparatuur. Onderzoek wordt verricht naar trends in de aanschaf van deze productgroep. Welke apparatuur had men in de oude keuken, welke wil men in de nieuwe keuken. Waarom vervangt men deze apparatuur en hoe oud was deze? Welke trends neemt de consument waar en welke eisen stelt hij aan zijn nieuwe apparatuur?

In dit rapport wordt uitgebreid aandacht wordt besteed aan de customer journey van de consument. Hoe bepaalt hij wat hij wil en waar hij het gaat kopen? Op welke manier zoekt hij naar de informatie om de juiste keuze te kunnen maken? En hoeveel geld wil de consument besteden.

Meer informatie? Neem contact op met Arnold Jansen

Prijs op aanvraag

Beschrijving

Qudata voert tweemaal per jaar een grootschalig consumentenonderzoek uit naar keukenapparatuur. Onderzoek wordt verricht naar trends in de aanschaf van deze productgroep. Welke apparatuur had men in de oude keuken, welke wil men in de nieuwe keuken. Waarom vervangt men deze apparatuur en hoe oud was deze? Welke trends neemt de consument waar en welke eisen stelt hij aan zijn nieuwe apparatuur?

Uitgebreid aandacht wordt besteed aan de customer journey van de consument. Hoe bepaalt hij wat hij wil en waar hij het gaat kopen? Op welke manier zoekt hij naar de informatie om de juiste keuze te kunnen maken? En hoeveel geld wil de consument besteden.

Omdat deze onderzoeken reeds sinds 2014 worden gehouden met ongeveer dezelfde vragenlijst bieden Qudata’s rapporten de mogelijkheid om trends en ontwikkelingen te zien. Verschuivingen tussen merken, versies producten (vrijstaand v.s. inbouw), soorten producten, maar ook de eisen die consumenten stellen aan hun keukenapparatuur.

Deze consumentenonderzoeken worden verricht onder meer dan 1.000 respondenten (per onderzoek!) a-select getrokken uit een bestand van circa 70.000 consumenten. Hierdoor kan Qudata zeer gedetailleerd rapporteren.

In completere rapporten over dit onderzoek wordt uitgebreid aandacht besteed aan de positie van merken en retailformules. Daarbij is gevraagd naar de spontane en geholpen naamsbekendheid van zowel de producten als de merken waarna hij op zoek is. Maar ook is in kaart gebracht waar deze product/merken-combinaties gekocht gaan worden en waarom. Onderzocht wordt via welke kanalen deze keukenapparatuur wordt verkocht, via webshops of fysieke winkels. Welke retailformules (die keukenapparatuur verkopen zoals: bouwmarkten, keukenretailers, huishoudelektrowinkels, woonwarenhuizen en bouwmaterialenhandels) kent de consument? En waar gaat hij zijn keukenapparatuur kopen en waarom?

Meer informatie? Neem contact op met Arnold Jansen

Prijs op aanvraag