Select Page

Trends in buitenleven en klusgedrag 2015 – 2016

49.95

Comfortabel relaxen in de tuin is de trend. Trends in buitenleven 2015 geeft inzicht in de trends in buitenleven en klusgedrag van consumenten. De jongere generatie blijkt minder behept met het klusvirus dan veel oudere consumenten. Deze nieuwe Ikea-generatie compenseert dat met de aanschaf van makkelijke te monteren meubelen, handige klushulpmiddelen, gereedschappen en materialen… én met de hulp van de vakman. Uit onderzoek van Qudata de blijkt dat de tuin steeds meer het verlengstuk van de woning is.

Beschrijving

Comfortabel relaxen in de tuin is de trend. Voor Nederlanders evolueert de tuin naar een gemakkelijke verblijfsruimte met alle gemakken van binnen’. Onderzoeken van Qudata over de afgelopen jaren onderstrepen dit beeld: de tuin wordt steeds meer het verlengstuk van de woning.Trends worden ontdekt of bedacht door trendwatchers en de bedrijven waarvoor zij werken. Maar een trend wordt pas echt een trend als het wordt opgepakt door de grote massa ofwel de consument.

Trends in buitenleven 2015 geeft inzicht in de trends in buitenleven en klusgedrag van consumenten.De jongere generatie blijkt minder behept met het klusvirus dan veel oudere consumenten. Deze nieuwe Ikea-generatie compenseert dat met de aanschaf van makkelijke te monteren meubelen, handige klushulpmiddelen, gereedschappen en materialen… én met de hulp van de vakman.

Van de consumenten die aangaven te gaan klussen (of dat inmiddels had gedaan) gaf tweederde aan kleine tot grote klussen in en om de woning uit te voeren. 11 procent was van plan de bestaande woning (deels) te (laten) verbouwen, 8 procent was verhuisd en 1 procent betrok een nieuwbouwwoning.

Qudata voert al sinds 2010 onderzoeken uit onder duizenden woonconsumenten. Jaarlijks wordt hen gevraagd aan te geven wat de belangrijkste woontrends zijn. De uitkomsten van deze onderzoeken zijn verwerkt in het totale rapport Woontrends 2015/2016. Hieruit zijn vijf onderwerpen te distilleren, die ook in drie afzonderlijke rapporten worden gepubliceerd.

Het rapport trends in buitenleven en klusgedrag 2015 geeft inzicht in het gedrag van consumenten op het gebied van klussen, tuin en buitenleven.