Select Page

Trends in shopping 2015 – 2016

49.95

Ontegenzeggelijk heeft de komst van internet, en het inmiddels massale gebruik van het fenomeen, het Nederlandse winkellandschap drastisch veranderd. En die veranderingen zetten zich de aankomende jaren door. Wat staat de woonsector pakweg de komende vijf jaar te wachten?
Qudata Markt- & Trendanalyses volgt al vanaf 2005 de ontwikkelingen van de retailbedrijven in de woonsector.

Description

Ontegenzeggelijk heeft de komst van internet, en het inmiddels massale gebruik van het fenomeen, het Nederlandse winkellandschap drastisch veranderd. En die veranderingen zetten zich de aankomende jaren door. Wat staat de woonsector pakweg de komende vijf jaar te wachten?

Qudata Markt- & Trendanalyses volgt al vanaf 2005 de ontwikkelingen van de retailbedrijven in de woonsector. Vanaf dat jaar worden gegevens verzameld van winkelformules in de doe-het-zelf-, keuken- en badkamerbranche. Hierdoor is in de loop van bijna tien jaar een goed beeld ontstaan van de ontwikkelingen in de woonretail. In dit rapport worden de belangrijkste ontwikkelingen en trends uiteengezet.Trends worden ontdekt of bedacht door trendwatchers en de bedrijven waarvoor zij werken. Maar een trend wordt pas echt een trend als het wordt opgepakt door de grote massa ofwel de consument.

Qudata voert al sinds 2010 onderzoeken uit onder duizenden woonconsumenten. Jaarlijks wordt hen gevraagd aan te geven wat de belangrijkste woontrends zijn. De uitkomsten van deze onderzoeken zijn verwerkt in het totale rapport Woontrends 2015/2016. Hieruit zijn vijf onderwerpen te distilleren, die ook in drie afzonderlijke rapporten worden gepubliceerd.

Trends in shopping 2015 geeft inzicht in het shopgedrag van consumenten. Zowel online als in de winkel.